Artiklar och produkter
Nyhetsflöden
Länkar

Jämtland Härjedalen Turism

Ledande inspiratör och samordnare inom destinationsutveckling

Jämtland Härjedalen Turism

Jämtland Härjedalen Turism ekonomisk förening (JHT) bildades 1995 och är en samverkansplattform för utveckling av besöksnäringen i Jämtland Härjedalen. JHT företräder besöksnäringen i regionen i nationella och internationella sammanhang och samverkar med regionens destinationer och turismföretag, med företrädare för offentlig sektor, intresseorganisationer m fl. I föreningens styrelse finns företrädare för regionens besöksnäring samt representanter från Region Jämtland Härjedalen.

Vår vision: "Ledande inspiratör och samordnare inom destinationsutveckling".

Vår affärsidé: "Att genom samverkan, innovation och kompetens utveckla ledande destinationer och upplevelser".

Reseguiden Jämtland Härjedalen

Reseguiden Jämtland Härjedalen
JHT har under det gångna året genomfört ett omfattande arbete med att se över samtliga kanaler som används för att kommunicera – och så även reseguiden Jämtland Härjedalen. Styrelsen har beslutat att det 2018 blir uppehåll av produktionen.

VM-forum & långsiktig evenemangsutveckling

VM-forum & långsiktig evenemangsutveckling
VM-forum som genomfördes i samband med WC-premiären i skidskytte i december 2016 var en del i ett betydligt mer långsiktigt arbete för att stödja evenemangsutvecklingen i regionen där JHT under en längre tid arbetat med en rad frågor.

Heimbygdas Rådslag 2017

Heimbygdas Rådslag 2017
Just nu pågår Britt Bohlins utredning om en sammanhållen politik för besöksnäringen med syftet att stärka näringen som export- och jobbmotor i hela landet. En del i detta är att se på förutsättningarna för ett ökat nyttjande av natur- och kulturmiljöer.

Varsamt tillgängligt

Varsamt tillgängligt
Länsstyrelserna i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland driver tillsammans satsningen "Varsamt tillgängligt" i syfte att ta fram bättre arbetsmetoder kring att göra kulturmiljöer tillgängliga för olika funktionsvariationer.

Framtidens besöksservice 2017-2019

Framtidens besöksservice 2017-2019
JHT har nyligen fått den första delen av två i satsningen ”Framtidens besöksservice i Jämtland Härjedalen” godkänd. Projektet kommer att pågå 2017-2019 och förväntas starta i februari.

Kairos Future – What's on 2017

Kairos Future – What's on 2017
Vi lever just nu i en brytningstid där nytt och gammalt kämpar om företräde. Under titeln Kulturkrockarnas år presenterade Kairos Future den 2 dec de viktigaste trenderna att hålla koll på 2017.

Digital kommunikatör med sinne för smart kommunikation

Digital kommunikatör med sinne för smart kommunikation
Jämtland Härjedalen Turism söker en kommunikatör med hög digital kompetens och känsla för smart kommunikation. Tjänsten är ett vikariat på 75-100 % under ett år med möjlighet till förlängning.

The Guardian lyfter Östersund & Åre

The Guardian lyfter Östersund & Åre
Sedan augusti har JHT tillsammans med Visit Sweden i UK strategiskt arbetat för att öka kännedomen om regionens resmål vilket bl a resulterat i en plats på the Guardians tio i topp-lista på europeiska städer att besöka i vinter.

Kurbits tema cykel

Kurbits tema cykel
I dagsläge deltar 20 företagare i affärsutvecklingsprogrammet Kurbits, uppdelat på två olika grupper varav ett körs i destination Funäsfjällen och det andra i hela Jämtland Härjedalen med företagare som arbetar och utvecklar cykel som produkt.

Visitas Nationella Destinationsråd

Visitas Nationella Destinationsråd
Som representanter i Visitas Nationella Destinationsråd deltog Jämtland Härjedalen Turism på det första mötet för 2017 den 16 januari i Stockholm. Ta del av vad som diskuterades i rådet.

Digital Marketing

Digital Marketing
Inom satsningen Turism 2030 har ett 20-tal representanter från besöksnäringen genomgått en intensivkurs i Digital Marketing via IHM Business School i syfte att stärka besöksnäringen och ta höjd för den digitala transformation som pågår.

Swetourgruppen inspirerades i Åre

Swetourgruppen inspirerades i Åre
Kompetensutveckling är ett högt prioriterat område. Det är redan idag konkurrens om duktiga medarbetare på arbetsmarknaden och dessutom finns stora utmaningar med att matcha de arbetssökande med de jobb som finns.
[12 3 4 5  >>